donderdag 3 mei 2012

Voorbeeld van een dag gezond eten: Ontbijt

Het ontbijt:

Zorg ervoor dat je verzadigd de deur uitgaat. Dit kan door bijvoorbeeld een schaaltje havermout of brinta te nemen met daarbij wat fruit, werkt basenvormend. Sterk basenvormend ontbijt is 'Morgenstund' van Peter Jentschura, te bestellen bij mij of bij de www.zonnevlecht.nl Dit is een kant en klaar product waar alle ingredienten inzitten voor een supergezond en lekker ontbijtje:



Als je s'ochtends wat minder honger hebt, kan je ook een shake maken, met een blender of (staaf)mixer maak je in een handomdraai een gezonde shake. Doe er als basis wat vers of diepvriesfruit in, beetje water of biologisch vruchtensap erbij, eventueel wat havermout of andere gezonde granen erbij en shaken maar!




Natuurlijk kan je er nog veel meer dingen naar keuze bijdoen, zoals fruit, groenten of zaden (Chia zaad). Ik varieer hier eindeloos mee. Wanneer ik weing tijd heb of gewoon weinig ingredienten in huis heb gebruik ik onderstaande supplementen om mijn shake extra gezond te maken.

Greens for life; dit is een superfood in poedervorm, die wellicht de meest goede verhouding aan voedingsstoffen bevat die je kunt krijgen. Daarnaast is het sterk basenvormend, dus elimineert alle zuren die je gisteren hebt gegeten:



Vaak neem ik er een schepje extra enzymen bij, dit zorgt voor een betere spijsvertering:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten