donderdag 10 mei 2012

Dik worden door een keer per week zondigen?



Dik worden door een keer per week zondigen?










Op dit bord zijn 100% van de voedingsmiddelen verzurend. Heerlijk!


Na een volle week mijn blog te hebben gevolgd, heb je een goed beeld van mijn gezonde, basische eetpatroon gekregen, die mij zo goed in balans weet te houden. Er mist echter nog één zeer belangrijk bord eten die ik vandaag met jullie ga delen. Elk gezond recept wat deze week voorbij is gekomen heb ik die avond ervoor ook daadwerkelijk gegeten. Op deze zevende dag wil ik jullie ook weer helemaal eerlijk laten zien wat ik eet. En waarom.


Patat met veel mayo en hamburgers:
Ik zal verder niet uitleggen wat er allemaal precies op dit bord ligt, dat spreekt voor zich!


Eén keer per week gewoon eten waar je trek in hebt is heel gezond. Sterker nog; het zet je verbranding in de hoogste versnelling, omdat je opeens veel meer verzadigde vetten en andere slechte dingen moet verbranden dan anders, gaat je verbranding tijdelijk omhoog.


Daarnaast moet je hier voor de volle 100% van genieten, want genieten is supergezond voor je. Wanneer je na het eten van slechte dingen met een schuldgevoel op de bank gaat zitten, werkt dit negatief door in je lijf en in je hoofd... niet doen dus, geniet er gewoon van!!


Nog een goede reden: heb je een streng of zoals ik zeer gezond eetpatroon, dan moet je om dat de hele week vol te kunnen houden één keer per week uit de band springen. Uit vele onderzoeken blijkt dat mensen het dan veel beter en langer volhouden, en niet volkomen doorslaan naar de andere kant.


Nog even de voordelen op een rij:

1. Verbranding gaat omhoog;
2. Genieten is gezond;
3. Gezond eetpatroon beter volhouden.


Wat je bij deze wekelijkse maaltijd wel zou kunnen doen om je lichaam een handje te helpen, maar natuurlijk zonder deze overheerlijke maaltijd te verpesten; drink er groene thee bij/ of daarna, en neem wat extra voedingssupplementen, meer niet.


Eetze!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten